Η λίστα ιστολογίων μου

11/8/12

Φωτοβολταικά: Η πιο σκοτεινή ώρα είναι λίγο πριν την αυγή

Με τον τίτλο αυτό (Solar Power - Darkest before Dawn) η πολυθρύλητη αμερικανική εταιρεία συμβούλων McKinsey εξέδωσε πρόσφατα (Απρίλιος 2012) μια έρευνα για την παγκόσμια αγορά Φωτοβολταικών τα επόμενα χρόνια (2012-2020). Την διάβασα πάλι χθές για να συνέλθω απο την προσωρινή σύγχυση που μου δημιούργησαν οι ανακοινώσεις της Ελληνικής Πολιτείας για τις εγγυημένες τιμές (Feed inTariffs). Τι προβλέπει λοιπόν η McKinsey? 

Οτι υπονοεί ο τίτλος. Ότι παρά την αναμενόμενη μείωση μέχρι κατάργησης των επιδοτούμενων εγγυημένων τιμών, το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς φωτοβολταικών (σε όρους εγκαταστημένης ισχύος) μέχρι το 2020 θα φθάσει στο ύψος των 400-600 GW, σε σχέση με τα 65 GW που ήταν εγκατεστημένα στο τέλος του 2011.  Ο λόγος είναι απλός: Η "βιομηχανοποίηση" του κλάδου έχει να δώσει σημαντικές μειώσεις κόστους δημιουργώντας δυναμικό αγοράς που δεν θα χρειάζεται επιδότηση. Η μείωση κόστους δεν θα προέλθει κυρίως απο τα πάνελς αλλά απο το Balance of System  cost όπως το λέει η McKinsey, δηλαδή το κόστος της υπόλοιπης εγκατάστασης που είναι και περισσότερο απο το 50% του συνολικού κόστους.

Απο αυτά τα 400- 600 GW της προβλεπόμενης αγοράς μέχρι το 2012, 150-250 GW θα αφορούν το τμήμα της αγοράς των οικιακών και μικρών εμπορικών κτιρίων σε ηλιόλουστες ανεπτυγμένες χώρες (Αυστραλία, Νότια Ευρώπη, Καλιφόρνια στις ΗΠΑ). Η Ελλάδα δεν αναφέρεται, αλλά για λίγο ακόμα τουλάχιστον υποθέτουμε ότι συμπεριλαμβάνεται στις "αναπτυγμένες" χώρες του Ευρωπαικού Νότου.

H McKinsey προβλέπει ότι οι "downstream players" δηλαδή οι εταιρείες (σαν την Claus ESCo) που δραστηριοποιούνται στα τελευταίο, πιο κοντινό στον τελικό πελάτη τμήμα της αλυσίδας, έχουν και τη μεγαλύτερη δυνατότητα δημιουργίας υπεραξίας. Ποιές είναι κατά τους διάσημους συμβούλους οι προτεινόμενες στρατηγικές για τις εταιρείες αυτές?
  • Η ανάπτυξη προιόντων στοχευμένων στις απαιτήσεις ομάδων πελατών με βάση την κατανόηση του πως, πότε και σε τι τιμές καταναλώνουν την ηλεκτρική ενέργεια.
  • Η μείωση του κόστους πρόσκτησης πελατών μέσα απο συνέργειες δικτύων 
  • Η μείωση του κόστους κατασκευής με τυποποίηση και προσχεδιασμό κατασκευών, εκπαίδευση προσωπικού, βελτιστοποιημένα logistics.
  • Η εξασφάλιση πρόσβασης σε φθηνή χρηματοδότηση. Η εξειδίκευση σε χρηματοδότηση έργων (project finance) είναι απο τους σημαντικότερους παράγοντες επιτυχίας.

Ελπίζω η μικρή αυτή σύνοψη να βοήθησε όλους τους εμπλεκόμενους στην αγορά φωτοβολταικών να βρούμε πάλι την ελπίδα και το χαμόγελο. Η πλήρης έρευνα είναι εδώ (Είναι επίσης διαθέσιμο προσωπικά για όποιον ενδιαφέρεται, email:contact@clarusesco.com). 

Αν και δεν είναι απαραίτητο να το διαβάσει κανείς. Εναλλακτικά μπορεί να παρακολουθεί τις κινήσεις της Clarus ESCo το επόμενο διάστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου