Η λίστα ιστολογίων μου

14/5/16

Βίοι Παράλληλοι: Η Λιανική Αγορά Ηλεκτρισμού και το allazorevma.gr.

"Οι έμποροι ενός κλάδου όταν βρίσκονται μαζί, ακόμα και σε γιορταστικές και ψυχαγωγικές εκδηλώσεις, σπάνια χάνουν την ευκαιρία να τελειώσουν την συζήτησή τους χωρίς να συνωμοτήσουν εναντίον του κοινoύ ή χωρίς να βρούν ένα τέχνασμα για να ανεβάσουν τις τιμές"
Adam Smith, The wealth of Nations

Οι αγορές για να δουλέψουν αποτελεσματικά χρειάζονται πληροφορίες. Γιατί υπάρχει ασυμμετρία ανάμεσα σε παραγωγούς και καταναλωτές. Μια ιστοδελίδα σύγκρισης τιμών όπως το allazorevma.gr βοηθάει να αποκαταστήσει σε ένα βαθμό την συμμετρία μειώνοντας δραστικά το κόστος ενός ακριβού αγαθού (της πληροφορίας) και μετατρέποντας το απο "δημόσιο" σε ιδιωτικό.

Τί κάναμε στος μήνες που πέρασαν.
  • Ανοιξη / Καλοκαίρι 15 Σχεδιασμός και Ανάπτυξη
  • Οκτώβριος 15 Εναρξη διαθεσιμότητας
  • Μαρτιος 16 Εναρξη εμπορικής λειτουργίας. Διεκπεραίωση on line  αιτήσεων
  • Περίπου 5,000 καταναλωτές συγκρίνουν τιμολόγια κάθε μήνα.
Τι έγινε στη αγορά τους μήνες που πέρασαν (Οκτώβριος 15 -Απρίλιος 16).
  • Στις τιμές. Αύξηση ανταγωγισμού (διαφορά μεταξύ ακριβότερου και φθηνότερου). Πτώση τιμών κατά περίπου 12% στα μικρά τιμολόγια 20% στα μεγάλα. Πτώση ίση περίπου με την πτώση της χονδρικής τιμής στα μεγάλα.
  • Στις επιχειρηματικές πρακτικές - δομή τιμολογίων. Κατάργηση παγίων, κατάργηση αυξανόμενης κλίμακας, εισαγωγή μειούμενης κλίμακας. Κατάργηση χρέωσης ισχύος σε εμπορικά τιμιλόγια. Τιμολόγια με σταθερές τιμές (χωρίς ρήτρες ΟΤΣ). Ευφάνταστες προσφορές. Στόχευση σε κατόχους πιστωτικών καρτών. Επιτάχυνση διαδικασίας αλλαγής εκπροσώπησης.
Δύο τύποι εμπορικών στρατηγικών: Της σουπιάς και του αετού.
Οι σουπιές θολώνουν τα νερά:
  • Συμβάσεις που αποτελούνται από 5,000 μέχρι και 10,000 λέξεις;
  • Προφορές που είναι εξαιρετικά δύσκολο να συγκριθούν μεταξύ τους (ευτυχώς υπάρχει το allazorevma.gr);
  • Λογαριασμοί που περιλαμβάνουν χρεώσεις που δεν υπάρχουν στα δημοσιευμένα τιμολόγια ή σε συμβάσεις. 
  • Χρεώσεις ανταγωνιστικές που εμφανίζονται ως ρυθμιζόμενες.
  • Λογαριασμοί (ειδικά σε τιμολόγια με χρέωση ισχύος) με υπολογισμό εντελώς αδιαφανή - και συνήθως λανθασμένο εις βάρος του καταναλωτή.
  • Παραπλανητικές διαφημήσεις (με μισές αλήθειες)
  • Ξεχασμένα όρια εφαρμογής ρήτρας ΟΤΣ
  • Κακής ποιότητος τηλεφωνική εξυπηρέτηση (να λένε τουλάχιστον τα ίδια σε ίδιες ερωτήσεις)
  • Διαδικασίες εξυπηρέτησης on line "στα λόγια"
  • Αθέμιτος ανταγωνισμός (π.χ. αμοιβές σε "καλοπληρωτές")
Τι προτείνουμε : να γίνουν Αετοί που στοχεύουν και επιτίθενται.
  • Σταθερές τιμές μακροχρόνια - 2 χρόνια;
  • Εκπτώσεις / προσφορές σε ευρώ και όχι σε ποσοστά!
  • Κατάργηση ρήτρας ΟΤΣ
  • Κατάργηση υποχρέωσης ελάχιστης παραμονής
  • Πράσινα τιμολόγια
  • Συμβάσεις με διαπίστευση "Κείμενο Γραμμένο σε Κατανοητά Ελληνικά"
  • Εξυπηρέτηση πελατών μετρούμενη και δημοσιοποιούμενη 
  • Αποφυγή ενόχλησης μέσω τηλεφώνου με "συμφωνίες κυρίων" (διαμεσολάβηση της ΡΑΕ) 
  • Παροχή Διπλού καυσίμου
  • Παροχή εξοπλισμού / υπηρεσιών Smart Home.
  • Ενεργειακές υπηρεσίες- εξοικονόμηση
  • Δυναμική τιμολόγηση (μόλις βάλουμε τα smart meters!) Η δυναμική τιμολόγηση είναι το "διακοπτόμενο τιμολόγιο του φτωχού"
Τι θα κάνουμε εμείς :
  • Συνεργασία με μια απο τις πιό δημοφιλείς ιστοσελίδες χρηστικών πληροφοριών. Ελπίζουμε με αυτό να πετύχουμε σε 1-2 χρόνια τουλάχιστον το  30% των αλλαγών προμηθευτή να γίνεται on line (στην Δύση είναι πάνω απο 70%)
  • Σύστημα παρακολούθησης και αξιολόγησης Προμηθευτών απο πελάτες αλλά και απο ανεξάρτητους ειδήμονες.
  • Ταξινόμηση αποτελεσμάτων ανα είδος τιμολογίων (πράσινα, σταθερά, κλπ)
  • Ταξινόμηση αποτελεσμάτων σύγκρισης ανα παρεχόμενη υπηρεσία προστιθέμενης αξίας
  • Φυσικό αέριο / διπλό καύσιμο όταν με το καλό έρθει η ώρα. 
  • Προώθηση ενεργειακών υπηρεσιών μέσω της ιστοσελίδας.
Τι προτείνουμε: Η πολιτεία και οι ρυθμιστικές αρχές. Κίνδυνος - να γίνει όπως οι τηλεπικοινωνίες.
  • Δημοσιότητα και διαφάνεια (γιατί ο ΔΕΔΔΗΕ δεν δίνει τα στοιχεία τη αγοράς;) 
  • Υποδομή για πράσινα τιμολόγια (ήδη έτοιμη;). Ας ρωτήσουμε τους καταναλωτές - ίσως μας εκπλήξουν ευχάριστα
  • Δυνατότητα συμμετοχής ομαδοποιημένων εγκαταστάσεων σε διακοπτόμενο φορτίο (Οι μεγάλοι εμπορικοί καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη συμμετοχή στην αιχμή απο ότι η βιομηχανία).
  • Απαγόρευση ΔΕΗ να πουλά κάτω απο ένα όριο ("Price to beat"). Ειδικότερα όταν εμφανίζει λειτουργικές ζημίες στην εμπορία.
  • Λογιστικός διαχωρισμός όλων των Προμηθευτών - ακόμα και των ετερογενών (ταχυδρομεία, τηλέφωνα). Η λιανική αγορά πρέπει να είναι αυτόνομη.
  • Παρακολούθηση τυχόν συλλογικής "δεσπόζουσας θέσης" στην αγορά (Collective dominance). Στόχος να έχουν λιγότερο απο το το 40% της αγοράς συλλογικά οι τέσσερεις μεγαλύτεροι και το υπόλοιπο 10-15 ανταγωνιστές.
"Δεν είναι απο την καλοσύνη του χασάπη του ζυθοποιού, του φούρναρη ή του προμηθευτή ρεύματος που περιμένουμε το δείπνο (και το ρεύμα) μας, αλλά απο το ενδιαφέρον για το δικό τους συμφέρον. Και επειδή το allazorevma.gr τους παρακολουθεί" .
Adam Smith (παράφραση)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου