Η λίστα ιστολογίων μου

1/5/17

Ψυχραιμία Κύριοι! Αλλάζω Ρεύμα δεν Σημαίνει μόνο Φεύγω απο την ΔΕΗ!

Είναι περίπου 1,5 χρόνος τώρα που οι καταναλωτές ρεύματος έχουν αρχίσει να αξιοποιούν την δυνατότητα της αλλαγής προμηθευτή στην ελληνική αγορά ηλεκτρισμού. Πρώτα οι μεγαλύτεροι καταναλωτές, πιο πρόσφατα οι μικρότεροι οικιακοί και επαγγελματικοί. Η αλλαγή προμηθευτή συνήθως ταυτίζεται με ... φυγή απο την ΔΕΗ και βέβαια αυτό εξακολουθεί να ισχύει στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Οχι όμως πλέον σε όλες. Εχει αρχίσει να παρατηρείται κίνηση επιστροφής στην ΔΕΗ αλλά και (κυρίως) αλλαγής απο εναλλακτικό προμηθευτή σε άλλο.

Αυτό είναι αναμενόμενο και ωφέλιμο για τους καταναλωτές. Αναμενόμενο, δεδομένου ότι εισέρχονται νέοι ανταγωνιστές στη αγορά που αφενός προσφέρουν ελκυστικές προσφορές για να χτίσουν το δικό τους πελατολόγιο, αφετέρου προσελκύουν το πιο ευαίσθητο κοινό. Αυτούς δηλαδή που ήδη έχουν αλλάξει - και οι οποίοι είναι πιθανότερο να αλλάξουν πάλι. Επίσης είναι αναμενόμενο να "υποφέρουν" απο την φυγή προς τον ανταγωνισμό οι σχετικά παλιότεροι στην αγορά. Ταυτόχρονα είναι προφανώς ωφέλιμο για τους καταναλωτές - και μάλιστα για τη συντριπτική πλειοψηφία - αυτούς που δεν άλλαξαν ακόμη. Οι "πρωτοπόροι της αλλαγής" γίνονται καταλύτες στην προσφορά ακόμα καλύτερων τιμών και υπηρεσιών.

Πως αντιμετωπίζουν οι εναλλακτικοί πάροχοι το φαινόμενο αυτό; Κατ' αρχήν όλοι ομνύουν στον κοινό στόχο - την ΔΕΗ. Ολοι στηρίζουν (λίγο ή πολύ) τις διαφημιστικές τους καμπάνιες στην μείωση της δαπάνης σε σχέση με τα τιμολόγια της ΔΕΗ (αφήνοντας δυστυχώς πολλούς υπολογισμούς στην φαντασία του καταναλωτή). Συγχρόνως όμως εξαπολύουν καμπάνιες μέσω τηλεφωνικών κέντρων για να πείσουν τους ... άπιστους να μην φύγουν ή να γυρίσουν πίσω.

Αυτές οι καμπάνιες έχουν ορισμένα προβληματάκια (πολλά απο τα οποία δεν είναι καινοφανή -έχουν παρατηρηθεί στην αγορά τηλεπικοινωνιών). Ενα απο αυτά είναι ότι οι προσφορές γίνονται μόνο σ' αυτούς που έχουν εκδηλώσει πρόθεση να φύγουν και όχι στο σύνολο των πελατών. Είναι ο πιο "φθηνός" τρόπος να αντιμετωπισθεί ο ανταγωνισμός και αυτό ορισμένοι πελάτες το εκλαμβάνουν αρνητικά. 

Ενα πρόσθετο πρόβλημα δημιουργείται γιατί ορισμένοι "εμπορικοί συνεργάτες" των προμηθευτών (προφανώς χωρίς τη συγκατάθεση των ίδιων) προτείνουν νέα προσφορά για την οποία όμως απαιτείται αλλαγή ονόματος στο συμβόλαιο (ο/η σύζυγος κλπ). Είναι τόση η ένταση της προσπάθειας που φθάνει στα όρια αθέμιτων πρακτικών όταν για παράδειγμα ενοχλείται πρώην πελάτης πολλές φορές και μάλιστα αφού έχει παρέλθει η περίοδος υπαναχώρησης που προβλέπεται απο τον Κώδικα Προμήθειας.

Εκτιμούμε ότι οι υπερβολές στην προσπάθεια διακράτησης των πελατών δεν ωφελούν μακροπρόθεσμα ούτε τους προμηθευτές που τις κάνουν ούτε τους καταναλωτές γενικά. Πρέπει να μάθουν όλοι και ειδικά οι παλιότεροι να ζούν με ποσοστά ανανέωσης συμβολαίων πολύ μικρότερα του 100% και να προσαρμόσουν σ' αυτά τις τιμολογιακές τους πολιτικές. Καλύτερα να επενδύσουν σε καινοτομίες και καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους - τέτοιες που να τους διαφοροποιήσουν στα μάτια των καταναλωτών.  





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου