Η λίστα ιστολογίων μου

6/6/17

Το Ονειρο της ΔΕΗ : Nα Χάσει Ολους τους Πελάτες της

Είναι χρήσιμο μερικές φορές, όταν θέλουμε να δούμε καθαρά ένα πρόβλημα, να κάνουμε μια υπόθεση με οριακές συνθήκες. Παράδειγμα το πρόβλημα της ΔΕΗ. Που είναι η απώλεια μεριδίου αγοράς - δηλαδή πελατών. Ορισμένοι προβλέπουν ότι η εξέλιξη αυτή είναι καταστροφική για την επιχείριση και κάνουν υπολογισμούς με αποτελέσματα δραματικές μειώσεις κύκλου εργασιών, κερδοφορίας, αναγκαίου προσωπικού και αδυναμία εκπλήρωσης δανειακών υποχρεώσων. 

Η αλήθεια είναι ακριβώς το αντίθετο. Το πραγματικό προβλημα δεν είναι ότι η ΔΕΗ θα χάσει τους πελάτες της αλλά το ότι, και να θελήσει να τους δώσει, κανείς δεν τους θέλει. Για να γίνει αυτό κατανοητό ας κάνουμε την οριακή υπόθεση. Αύριο η ΔΕΗ χάνει ΟΛΟΥΣ τους πελάτες της (ας υποθέσουμε όλους εκτός της Υψηλής Τάσης που είναι περίπου το 10% της αγοράς).

Βασική παρατήρηση. Ακόμα και αν χάσει όλους τους πελάτες της, θα εξακολουθήσει να έχει πελάτες όλους τους υπόλοιπους προμηθευτές ηλεκτρισμού στην Ελλάδα πουλώντας σ' αυτούς την παραγωγή των εργοστασίων της (ως ο μεγαλύτερος παραγωγός) και την μεταφορά και διανομή για λογαριασμό τους του ρεύματος (ως ισχυρός μονοπωλητής) - όπως ακριβώς κάνει σήμερα.

Τι συνέπεια θα έχει στον κύκλο εργασιών της η απώλεια αυτή του συνόλου των πελατών της; Οχι μεγαλύτερη απο 700 εκατομμύρια - όσο υπολογίζεται (σε συνθήκες ομαλής λειτουργίας με βάση την υπόθεση 20 ευρώ την μεγαβατώρα) το μικτό περιθώριο της λειτουργίας της Εμπορίας. Ο κύκλος εργασιών απο 5,500 εκατομμύρια θα πάει στα 4,800. 

Στην πράξη, απο πλευράς κερδοφορίας, τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα. Αυτό γιατί η Εμπορία της ΔΕΗ όχι μόνο δεν φέρνει κέρδη αλλά είναι η βασική πηγή των ζημιών της. Συνεπώς ο κύκλος εργασιών θα μειωθεί λίγο (κατά 15%) αλλά πιθανόν η κερδοφορία θα βελτιωθεί - συνεπώς και η δυνατότητα να εξυπηρετήσει τα χρέη της. Η επίπτωση στο προσωπικό θα είναι αμελητέα. Από τους 18,000 υπαλλήλους της ΔΕΗ λίγες εκατοντάδες εργάζονται στην εμπορία - η ΔΕΗ έχει μεγάλη εμπειρία στο να αξιοποιεί το πλεονάζον προσωπικό της.

Συνεπώς η απώλεια πελατών δεν είναι το πρόβλημα της ΔΕΗ. Η Διοίκησή της θα (έπρεπε να) ήταν ευτυχής αν τους έχανε όλους. Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι κανείς δεν τους θέλει και ο μόνος τρόπος για να τους πείσει να τους πάρουν (ισχυριζόμαστε ότι) είναι να δώσει μαζί και κομμάτια από την μονοπωλιακή της δραστηριότητα - το δίκτυο διανομής. 




4 σχόλια:

  1. Η προπαγάνδα απαξίωσης της ΔΕΗ συνεχίζεται, προς όφελος των ιδιωτικών εταιριών. Πρέπει κι αυτές να πάρουν κομμάτι από την πίτα. Πώς το κάνετε αυτό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Την ΔΕΗ την απαξιώνει η διοίκησή της που δεν εισπράττει το ρεύμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Από πότε η ΔΕΗ έχει δίκτυο διανομής?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Από το 1955. Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας. Προτιμούμε να συνομιλούμε με επώνυμους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή