Η λίστα ιστολογίων μου

11/9/17

Η Αξιολόγηση των Παρόχων Ρεύματος - οι Πρώτες Εντυπώσεις

Από τα μέσα Ιουλίου οι χρήστες του allazorevma.gr έχουν την δυνατότητα, απαντώντας σε ένα ερωτηματολόγιο 20 ερωτήσεων να αξιολογήσουν για πρώτη φορά στην αγορά ηλεκτρισμού τους Παρόχους με τους οποίους έχουν ή είχαν σχέση. Η ανταπόκριση ήταν πολύ μεγαλύτερη από την αναμενόμενη και ήδη ο αριθμός των συμμετεχόντων μετριέται σε εκατοντάδες. Ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις από την έρευνα αυτή;

Κατ΄αρχήν να σημειωθεί ότι το allazorevma.gr τηρεί τα λεπτομερή αποτελέσματα εμπιστευτικά μέχρις ότου εξασφαλίσει ότι τα στοιχεία είναι αξιόπιστα και στατιστικά σημαντικά. Παρ' όλ΄ αυτά ορισμένες πρώτες παρατηρήσεις είναι αξιόλογες και μπορούν να αναφερθούν.

Για παράδειγμα μας έκανε εντύπωση το γεγονός ότι η σχετική πλειοψηφία (το 40% περίπου) των συμμετεχόντων αξιολόγησε τον κυρίαρχο πάροχο  - την ΔΕΗ είτε ως υφιστάμενο είτε ως προηγούμενο. Ίσως θα έπρεπε να το αναμένουμε γιατί η ΔΕΗ εξακολουθεί να προμηθεύει το 95% των οικιακών καταναλωτών. Από την άλλη μεριά όμως και δεδομένου ότι η έρευνα αφορά κυρίως ποιοτικά χαρακτηριστικά η ανταπόκριση ίσως σημαίνει ότι η ΔΕΗ έχει όπλα στην φαρέτρα της που δεν έχει ακόμα χρησιμοποιήσει. Γενικά η αξιολόγηση έχει καλύψει με σημαντικό αριθμό απαντήσεων όλους τους ενεργούς παρόχους. 

Επίσης ενδιαφέρον είναι ότι το 30% περίπου του συνόλου των συμμετεχόντων ΔΕΝ θα πρότειναν τον αξιολογούμενο Πάροχο σε άλλους. Το ποσοστό αυτό στους επαγγελματικούς καταναλωτές είναι σχεδόν 50%. Περίπου το 30% των συμμετεχόντων προσθέτει σχόλια (εκτενή μερικά από αυτά) στην αξιολόγηση. Όπως είναι αναμενόμενο τα περισσότερα από αυτά είναι αρνητικά και αφορούν συνήθως συγκεκριμένες περιπτώσεις κακής εξυπηρέτησης.

Υπάρχουν όμως και θετικά μηνύματα. Ένα από αυτά είναι (έκπληξη για μας) ότι οι καταναλωτές κατανοούν εύκολα τον λογαριασμό τους και τις χρεώσεις του (75%) - είναι δε πολύ ευχαριστημένοι (70%) με τους προσφερόμενους εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής. Επίσης με ποσοστά πάνω από 75% οι συμμετέχοντες απαντούν ότι η αλλαγή Παρόχου ήταν εύκολη και έγινε με ταχύτητα - αυτό μας χαροποίησε ιδιαίτερα όπως είναι φυσικό.

Τέλος περίπου το 74% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι άλλαξε Πάροχο γιατί προσέφερε χαμηλότερη τιμή. Δεύτερη αιτία αλλαγής με ποσοστό περίπου 13% ήταν η μη ικανοποιητική εξυπηρέτηση από τον προηγούμενο Πάροχο.

Το πιο ενδιαφέρον ερώτημα βέβαια είναι πώς διαφοροποιούνται οι Πάροχοι στην αξιολόγηση μέχρι τώρα. Αυτό προς το παρόν είναι πληροφορία που είναι διαθέσιμη μόνο στους Παρόχους εφ' όσον την ζητήσουν με την μορφή benchmark report (σύγκριση με τον μέσο όρο, τον καλύτερο και τον χειρότερο). Το μόνο που μπορεί να σημειώσει κανείς είναι ότι, στην νηπιακή ακόμα αγορά ηλεκτρισμού δεν φαίνεται να ισχύει το ότι "ο παλιός είναι αλλιώς". 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου