Δεν υπάρχει Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων. Υπάρχει μόνο μια (ολιγομελής - κρατική) Δημόσια Υπηρεσία Δικτύων (ΔΥΔ) που σχεδιάζει τις προδιαγραφές λειτουργίας των δικτύων ώστε να εξασφαλίζονται τα δημόσια αγαθά α) η πρόσβαση όλων των πολιτών στο δίκτυο σε ένα ελάχιστο επίπεδο και β) η ασφάλεια τροφοδοσίας. Η ΔΥΔ θέτει σε δημοπρασίες την διαχείριση των δικτύων και υπογράφει συμβάσεις με βάση τις προδιαγραφές αυτές. Η αμοιβή των διαχειριστών αφορά μόνο τις λειτουργικές δαπάνες και τις νέες επενδύσεις (opex και capex - και εμμέσως το κόστος κεφαλαίου για τις δραστηριότητες αυτές). Οι ιστορικές επενδύσεις (η Ρυθμιζόμενη Βάση Παγίων) τιτλοποιείται και προσφέρεται στο επενδυτικό κοινό με αποδόσεις που αντιστοιχούν στον κίνδυνο που αναλαμβάνει ο επενδυτής. Ο οποίος αναμένεται να είναι στο επίπεδο των κρατικών ομολόγων. Καταργείται συνεπώς η διαδικασία υπολογισμού του σταθμισμένου κόστους κεφαλαίου (wacc). Καταργείται η έννοια των εκ των προτέρων καθορισμένων "ρυθμιστικών περιόδων". Οι υποψήφιοι διαχειριστές καλούνται να προσφέρουν ολοκληρωμένες και καινοτομικές λύσεις που καλύπτουν όλες τις υπηρεσίες που απαιτούνται για την λειτουργία του δικτύου (ενέργεια, ισχύ, εφεδρείες κλπ). Οι διαχειριστές μπορεί να είναι περισσότεροι απο ένας και ο αριθμός τους μπορεί να αλλάζει με βάση τον σχεδιασμό της ΔΥΔ.
Η παραπάνω εικόνα μπορεί να είναι το όνειρο ή ο εφιάλτης του αναγνώστη του οποίου ο φόβος ή η ελπίδα αντίστοιχα είναι ότι αυτά τα πράγματα δεν γίνονται ούτε σε 100 χρόνια! Αυτό μπορεί να είναι αλήθεια. Είναι όμως επίσης αλήθεια ότι ο επαναστατικός αυτός σχεδιασμός βοηθάει να αντιμετωπισθεί το σημαντικότερο πρόβλημα της λειτουργίας των δικτύων ηλεκτρισμού (και όχι μόνο): Την αποδοτική αξιοποίηση των σπανιζόντων κεφαλαιουχικών πόρων που πρέπει να θυσιάσει το κοινωνικό σύνολο για να απολαμβάνει με επάρκεια και ασφάλεια το αγαθό του ηλεκτρικού ρεύματος. Αυτό επιτυγχάνεται με:
- Την ορθή (δηλαδή αυτή που αντιστοιχεί στον κίνδυνο για τον επενδυτή) αποτίμηση της απαιτούμενης απόδοσης στο επενδεδυμένο κεφάλαιο.
- Την αξιοποίηση (μέσω των δημοπρασιών) της ικανότητας των αγορών να επιβραβεύουν την καινοτομία.
- Την εξάλειψη της δυνατότητας των ιδιωτών διαχειριστών να μοχλεύουν υπέρμετρα τις αποδόσεις των κεφαλαίων τους (με μεθόδους financial engineering).
- Την κατάργηση της γραφειοκρατικής αδιαφανούς ρυθμιστικής διαδικασίας που είναι εν δυνάμει πηγή αναποτελεσματικότητας και στην χειρότερη περίπτωση διαφθοράς.
Καλημέρα σας. Είμαι εδω και 4 μήνες τηλεμετρούμενος λόγω μεγάλης παροχής(ηλεκτρικη θερμανση), Εχετε μελετησει τις νέες χρεώσεις των Διαχειριστων "μας";
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΔΜΗΕ:Σύστημα Μεταφοράς Η/Ε
(2,10034kWx4,066€/kW)
ΔΕΔΔΗΕ:Δίκτυο Διανομής Η/Ε
(((3,43kWx209,741€/kW)/0,9998)x(100/1.387))+
((1895,00kWhx0,00330€/kWh)/0,9998)+(0,00000x(31/365))
διότι ΟΥΤΕ μέσω ΡΑΑΕΥ βρήκα άκρη R.S. Eυχαριστω
Θα το δούμε - ευχαριστώ για τις πληροφορίες
ΔιαγραφήΕπίσης αναρωτηθείτε γιατί μεταφερθηκε η πρωινή ζώνη μειωμένου τιμολογίου όλως τυχαίως ΕΠΙ ΤΗς ΑΙΧΜΉς ΠΟΥ ΧΡΕΏΝΕΙ ο ΔΕΔΔΗΕ στις καμπύλες του. Θα διαπιστώσετε ότι 1,2,3 cent είναι μηδαμινά έναντι χρεώσεων διαχειριστών και ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΥΚΩ R.S. Eυχαριστω
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε μια προχειρη ματιά: Ο υπολογισμός είναι σύμφωνος με τον τιμοκατάλογο της ΡΑΑΕΥ (https://www.raaey.gr/energeia/katanalotes/times-kai-xreoseis/). Το (100/1.387) με δυσκόλεψε λίγο αλλά φαίνεται ότι είναι το ποσοστό των ωρών αιχμής στην περίοδο κατανάλωσης . Το πόσες και ποιές είναι αυτές οι ώρες φαίνεται μόνο στην απόφαση στην οποία αναφέρεται η σελίδα της ΡΑΑΕΥ (Απόφαση Ε-15/2024)
ΔιαγραφήR.S. το μέιλ μου ....santana1002@gmail.com
ΑπάντησηΔιαγραφή100/1387= ωρες αιχμής μηνός/ ωρες αιχμής έτους R.S.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπερ σημαίνει ότι ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ εισήλθαν εν μέρει σε περιβάλλον δυναμικής τιμολόγησης. Εν αναμονή και των πορτοκαλί στην ανταγωνιστική χρέωση. Μήπως γ'αυτό ¨φαγώθηκαν" όλοι για τα ΜΠΛΕ;
ΑπάντησηΔιαγραφήυπογραφή του άνωθι σχολίου...>>>>>R.S.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαχείριση των Δικτύων Ηλεκτρισμού* for what
ΑπάντησηΔιαγραφήΛουμάκης: Δεν θα επαληθευτεί η πρόβλεψη για άνοδο της ζήτησης - Ανούσια η αδειοδότηση νέων έργων ΑΠΕ
https://energypress.gr/news/loymakis-den-tha-epalitheytei-i-problepsi-gia-anodo-tis-zitisis-anoysia-i-adeiodotisi-neon
Όπως τόνισε επ’ αυτού ο επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ, το σύστημα θα διατηρηθεί ευσταθές, αλλά για να επιτευχθεί αυτό μακροπρόθεσμα χρειάζεται επιπλέον μέτρα. Πρώτον, θα πρέπει οι ΦοΣΕ να αποκτήσουν τεχνικά τη δυνατότητα να ελέγχουν τις περικοπές στα έργα που εκπροσωπούν, με συνέπεια η παρέμβαση του Διαχειριστή να είναι οριακή και δεύτερον, να επιταχυνθεί η διαδικασία ώστε ο ΔΕΔΔΗΕ να μπορεί να ελέγξει τα μικρά πάρκα μέσω του set point.
ΑπάντησηΔιαγραφή“Αυτά πρέπει να γίνουν μέχρι το Φθινόπωρο, όπου θα έχουμε πάλι πτώση της ζήτησης”, υπογράμμισε ο κ. Μανουσάκης, σχολιάζοντας πως δεν φταίνε οι ΑΠΕ για το μπλακ άουτ, αλλά είναι ζήτημα διαχείρισης του συστήματος.
Στη συνέχεια, αναφορά έκανε στη σημασία των υποδομών για την ασφαλή ηλεκτροδότηση. “Στην Αττική έχουμε 4 ΚΥΤ και χρειαζόμαστε 5”, επεσήμανε, αναφερόμενος στο ΚΥΤ Αργυρούπολης, του οποίου η υλοποίηση έχει παγώσει. Επιπλέον, σύμφωνα με τον ίδιο, θα πρέπει να προχωρήσει η διασύνδεση της Αττικής με την Κόρινθο, όπως και αυτή των Χανίων με το Ηράκλειο, στα πλαίσια της διασύνδεσης Αττικής – Κρήτης.
Ως εκ τούτου μας ανέβασες από το .884 στο ,999
Plan B για τον ΑΔΜΗΕ μετά το αδιέξοδο στoν Great Sea Interconnector - Εξετάζει χρήση του καλωδίου για τα ΔωδεκάνησαΠέραν των δαπανών που έχουν γίνει, σε περίπτωση που το έργο ματαιωθεί, κυβέρνηση και ΑΔΜΗΕ εκτιμούν πως είναι εξαιρετικά πιθανό να προκύψουν απαιτήσεις από τη Nexans η οποία έχει εξασφαλίσει τη σύμβαση για την κατασκευή του καλωδίου αξίας 1,4 δισ. ευρώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριοι ευχαριστώ για τα ενδιαφέροντα σχόλιά σας. Αλλά στο μπλογκ αυτό τα βλέπουν λίγοι. Τα αναρτώ (όλα) στο Linkedin όπου τα βλέπουν περισσότεροι.
ΑπάντησηΔιαγραφή