Η λίστα ιστολογίων μου

13/12/23

Ο Κύριος Υπουργός Απαιτεί Μηνιαία Καταμέτρηση στο Ρεύμα!

Δημοσιεύτηκε η πληροφορία στον Τύπο ότι ο κύριος Υπουργός Ενέργειας ζήτησε από τον ΔΕΔΔΗΕ να πυκνώσει τις επί τόπου επισκέψεις των καταμετρητών στους μετρητές ρεύματος. Από 3 φορές τον χρόνο σε μηνιαίες δηλαδή 12 φορές τον χρόνο. Τέρμα οι έναντι λογαριασμοί και η καταχώρηση ενδείξεων από τον ίδιο τον καταναλωτή. Με σκοπό την μείωση των ρευματοκλοπών Αυτή είναι λύση σταλινικού τύπου που η σοβιετική εμπειρία έχει δείξει ότι δεν δουλεύει. Προσπαθούμε να εξηγήσουμε.

Ο κύριος Υπουργός από ότι διαβάσαμε ήταν καθησυχαστικός στις δηλώσεις του λέγοντας ότι ο ΔΕΔΔΗΕ τον διαβεβαίωσε ότι έχει αρκετό προσωπικό για να καλύψει τον τετραπλασιασμό του φόρτου της καταμέτρησης. Εδώ υπάρχουν ερωτήματα. Το πρώτο είναι ότι η καταμέτρηση εδώ και χρόνια δεν γίνεται από υπαλλήλους του ΔΕΔΔΗΕ αλλά από εργολάβους οι οποίοι μάλιστα επανδρώνουν την δραστηριότητα δίνοντας ευκαιρίες εργασίας χωρίς διακρίσεις (εθνικότητας, κλπ.)*. Ίσως όμως ο κύριος Υπουργός ξέρει καλύτερα. Ή ίσως να μην κατάλαβε τι ακριβώς του είπε ο ΔΕΔΔΗΕ.

Αν ο ΔΕΔΔΗΕ χρησιμοποιεί εργολάβους τότε η δαπάνη για καταμέτρηση θα ανέβει από τα 15 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο σε 60 εκατομμύρια καθότι θα τετραπλασιασθεί ο φόρτος εργασίας. Αν ο ΔΕΕΔΗΕ χρησιμοποιήσει δικό του προσωπικό σημαίνει ότι του περισσεύουν περίπου 2.500 άτομα πλήρους απασχόλησης. Η δεύτερη περίπτωση είναι η χειρότερη (και ευτυχώς η λιγότερο πιθανή) γιατί αμέσως τίθεται το ερώτημα τι κάνουν αυτοί οι άνθρωποι σήμερα (που είναι το 35% του συνόλου των υπαλλήλων του ΔΕΔΔΗΕ)**.

Χουβαρντάς ο κύριος Υπουργός είτε με τα λεφτά είτε με τον χρόνο των ανθρώπων. Τι τον κάνει να πιστεύει όμως ότι η πιο συχνή επίσκεψη θα μειώσει τις ρευματοκλοπές. Πόσο δύσκολο είναι να καταλάβει ότι δεν είναι σίγουρο ότι ο καταμετρητής θα κάνει τον έλεγχο ούτε ότι θα αναφέρει τυχόν πρόβλημα; Ακόμα και αν το αναφέρει, ποιος τον διαβεβαιώνει ότι τα τεχνικά τμήματα του ΔΕΔΔΗΕ θα δείξουν το απαιτούμενο ενδιαφέρον να κάνουν τον έλεγχο ώστε να στοιχειοθετηθεί η παρανομία;***. Γιατί η αύξηση της συχνότητας των επισκέψεων θα εξασφαλίσει ότι ο ΔΕΔΔΗΕ θα αποκτήσει επαρκείς διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου; Ειδικά για μια πράξη για την οποία έχει υπάρξει "αφστηροποίηση" των ποινών γεγονός που αυξάνει το κίνητρο για συναλλαγή μεταξύ του καταμετρητή και του "κλέφτη".

Προτείνουμε στον κύριο Υπουργό να αφήσει τα στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ να εφαρμόσουν τις λύσεις που αυτοί θεωρούν αποτελεσματικές (Θεωρούμε απίθανο η λύση των συχνότερων επισκέψεων να έχει προταθεί από αυτούς). Άλλωστε από ότι ξέρουμε η ΡΑΑΕΥ θα δώσει μπόνους στον ΔΕΔΔΗΕ αν καταφέρει να μειώσει τις ρευματοκλοπές. Μήπως να μοιράσουμε το μπόνους στους καταμετρητές μένοντας στις τρείς καταμετρήσεις****;

* Ο γράφων πήρε προσωπική συνέντευξη από τον καταμετρητή του δικού του μετρητή πρόσφατα.
** Οι υπολογισμοί έχουν υποστεί έλεγχο λογικότητας με βάση την υποβληθείσα στην ΡΑΑΕΥ από τον ΔΕΔΔΗΕ μελέτη κόστους οφέλους για την εγκατάσταση των έξυπνων μετρητών (Έργα Μείζονος Σημασίας Απρίλιος 2021). Οι υπολογισμοί του γράφοντος είναι στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου.
*** Ο καταμετρητής του σπιτιού μου με διαβεβαίωσε ότι αυτός καταγράφει τα προβλήματα (ένα τζαμάκι ήταν ραγισμένο) αλλά μου εξομολογήθηκε με αμήχανο γελάκι "εγώ τα καταγράφω αλλά κανείς δεν τους δίνει σημασία".
**** Ο κύριος Υπουργός μας θύμισε την προτροπή του Μίλτον Φρίντμαν όταν περήφανοι Κινέζοι του έδειξαν εργαζόμενους με φτυάρια λέγοντας ότι έτσι εξασφαλίζουν πλήρη απασχόληση: "Γιατί δεν τους δίνετε τότε κουταλάκια;"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου